Thursday 24 January 2013

en route to 'SK ULU PELAGUS'

Perjalanan Ke Sekolah  I

OK, sekarang saya nak bawa anda menyelusuri perjalanan ke sekolah saya. Dari sibu sampai ke sekolah tapi biarlah gambar yang berbicara bagi pihak saya. :)

Dari Sibu ke kapit (terminal express SIBU)..so, anda boleh pilih nak naik express pukul berapa seawal jam 5.45 pagi dan express paling akhir 2 petang. Saya biasanya akan naik express jam 10.30am atau 11.45am atau 12.30pm ^_^ 



*salah satu pilihan EXPRESS SIBU BOLEH (1030am/12.30pm)
*express bergantung kepada pihak pengurusan samada SIBU BOLEH, KAPIT BOLEH, HUSQVARNA BOLEH atau SARAWAK BOLEH.
*seat FIRST CLASS RM30, BUSINESS CLASS RM25, ECONOMY RM20



*seat FIRST CLASS tapi x semua express mempunyai prasarana spt di atas cuma 
HUSQVARNA BOLEH 268
(credited to sahabatku yg jd model)


*inilah selok belok perjalan ke destinasi pilihan..so KAPIT is 126km from SIBU..

*destinasi ..KAPIT so, inilah bandar kapit p/s view daripada express kawasan tebing sungai Kapit..beberapa Jeti Express kelihatan..
*perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam 30 minit hingga 3 jam



 
*perjalanan seterusnya dengan menggunakan bot panjang... p/s foto di atas rakan2 guru sekolah berada dalam bot panjang mengharungi perjalanan selama 30 minit untuk ke stesen seterusnya..



*stesen batu arang..sesampainya di sini, saya bersama rakan2 guru lain akan meneruskan perjalanan selama 2 jam lagi menaiki 4wd untuk sampai ke sekolah ..
*btw tambang bot panjang RM8/person..



*perjalanan ke skolah menaiki 4wd... berselisih dengan kenderaan kem yang membawa pekerja2 balak *UNIK* just speechless :P

.............ada kalanya malang tidak berbau,


*kenderaan 4wd mengalami masalah teknikal...cuma bersabar, ada ketikanya kami sampai kat sekolah kira2 jam 8pm..dengan keadaan kenderaan yang kurang mengizinkan, syukur! sampai juga..


 *dan..inilah sekolah saya.. tempat menabur bakti.. 

Semoga rakan pembaca dapat serba sedikit info melalui perkongsian saya pada ruangan RJ ini. Hurm..what's next? Ok..stay tune for more updates!~ :)

*foto sekolah - kredit kepada rakan sayahafizi.blogspot.com

-[^_^]RJ-

2 comments:

  1. Salam. Pada 06/08/2017, saya dan 2 orang lagi rakan telah pergi ke Kapit melalui jalan darat, Bintulu - Sibu - Kanowit - Song Kapit. Perjalanan dari Bintulu ke Kapit sejauh 353 km, mengambil masa kira-kira 7 jam. Kami menggunakan 2 buah Honda CRF250L dan sebuah KLX150s.

    Cikgu masih mengajar di SK Ulu Pelagus?

    ReplyDelete
  2. saya akan berkhidmat di sk ulu pelagus.. cikgu masih mengajar di situ ke

    ReplyDelete