Friday 8 February 2013

COP SANA COP SINI...SANA SINI ADA COP!...

Menceriakan Hari Pelajar...

Salam. Diharap pembaca blog RJ semuanya dalam keadaan yang sihat dan ceria ya. mentang2 lah post kali ni ada kaitan dengan 'ceria' :) Pelajar ceria, cikgu pun nak ceria. 

'cop' yang membuatkan hari-hari ceria murid2ku...
sambungan... 

Pada hemat RJ, RJ rasakan, masing2 ada byk cara untuk menimbulkan minat serta motivasi kepada murid-murid untuk melakukan yg terbaik semasa P&P di dalam kelas. Motivas intrinsik mahupun extrinsik. Saya secara peribadinya, menggunakan salah satu pendekatan seperti yang telah dipaparkan dalam kiriman foto di atas ini. 'COP' sana sini tersebut salah satu motivasi atau galakan kepada murid untuk melakukan yang terbaik.

Pada hemat RJ, apa yg cantik dan menarik di mata murid2 akan menimbulkan minat murid-murid untuk melakukan sesuatu yang terbaik semasa sesi P&P dijalankan. Walaupun ada sesetengah daripada mereka agak 'sukar' untuk dibentuk. TETAPI, dengan adanya motivasi yang diberikan guru, semestinya mereka mahu berusaha walaupun ada ketikanya rasa nak 'give up' pun ada. 

Itulah cabarannya..RJ ternampak cop2 di atas ni dijual di sebuah kedai alat tulis yang agak kecil dan pandangan mata saya terus ternampak 'cop2' comel ini dan ianya sesuai untuk memberikan galakan kepada murid2 dalam latihan yang dibuat mahupun ujian dan sebagainya.

Saya amat berharap suatu hari nanti, anak2 didik akan berjaya mengejar cita2 mereka. Sesungguhnya, doa daripada guru adalah makbul. Amin. In Sha ALLAH..

RJ ;)

No comments:

Post a Comment