Friday 8 February 2013

DOLOK MAREK : PRAKTIKUM 1 SK KPG MELAYU, SAMARAHAN

Kenangan di SK KPG MELAYU, Kota Samarahan

Salam kepada pembaca RJ yang dihormati :). Post kali ni RJ nak share pengalaman sewaktu menjalani praktikal/praktikum di SK Kpg Melayu di Kota Samarahan. Sekolah ni lebih kurang 30 minit dari pusat pengajian saya di kawasan Samarahan. Sekolah ni lah tpt praktikum yg pertama selama sebulan. Tempoh masa sebulan tersebut bagaikan titik permulaan kepada anjakan dalam kerjaya sebagai pendidik. Sungguhpun tempohnya agak singkat, bermacam-macam pengalaman pertama berada dan bertugas di sekolah @ suasana yg 'real' di sekolah. 

Memang satu pengalaman yg tidak dapat dilupakan ketika 'berkhidmat' di sekolah tersebut. Semua staff di sekolah tersebut sgt baik dan 'best'. Pengalaman saya ditugaskan untuk mengajar Tahun 4 ketika itu memberikan pengalaman yang baharu, mengendalikan beberapa org murid yang 'special' ketika itu. (tahun 2010). 

Kenangan yg tidak dapat dilupakan, 'sekolah banjir'. :) ketika air pasang, peratusan sekolah dinaiki air sangat tinggi dan semuanya diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga. Pengalaman yg sgt best! :) 'sediakan payung sebelum hujan'. 

TERIMA KASIH SK KPG MELAYU atas kenangan yang terindah ... :)

ketika sesi KOKU di SK Kpg Melayu...gigih berkawad....

banjirrrr!...hati2... budak2 semua seronok tgk air banjir.. :)

SK KPG MELAYU :)

salah satu sesi pembentangan kerja kumpulan di kelas tahun 4..

Bajirr lagiii...

bersedia ...kemana??? hehe

Sebahagian daripada kenangan RJ semasa berada di SK KPG MELAYU... mungkin perkongsian ini cuma sekelumit daripada seluruh kenangan saya berada di sekolah tersebut. Tetapi saya berharapa agar semua pembaca RJ serba sedikit terhibur dengan perkongsian ini.

TQ ...RJ:)

No comments:

Post a Comment